Aloitin tämän huivin viime talvena. Virkkasin huiviin nyt vielä joitakin kerroksia lisää. Huivi on Novitan Wool -langasta. Sitä meni noin puolitoista kerää. Pituutta huivilla on noin 1,3 metriä ja leveyttä noin puoli metriä. Hapsuja en huiviin laittanut. Ajattelin, että tällainen kevyt huivi sopisi viileänä kesäiltana hartiahuiviksi ja talvella kaulaliinaksi. Salomoninsolmuhuivi laskeutuu hyvin pehmeästi ja on helppo kietaista kaulaan.



Lauantain pistäytyminen Käsintehtyä-messuilla Oulussa viritti minutkin hivenen joulunodotustunnelmaan. Taustakuvatkin vaihtuivat sen myöstä hivenen erilaiseksi. Minun jouluni on ehdottomasti punainen ja ripaus sekaan valkoista. Olen tonttu luonteeltani. Päällisin puolin sellainen perinteinen harmaa, mutta luonteeni on kyllä varmaankin punainen. Messuilla näinkin monenlaisia tonttuja, mm. heinäseipäistä tehtyjä ja oksista väsättyjä. Kaikki olivat hauskan näköisiä. Eivät ihan kaikki tosin ihan minun näköisiä. Oksatonttujen askartelusilmät kylläkin pyörivät ihan samallalailla kuin minulla, kun yritin katsella kaikkea käsityön paljoutta messuilla. Messuilta mukaan lähti kaksi pulloa salaatinkastiketta ja viljantähkä-jänönheinäspiraali. Katsotaanpa saisinko joskus kuvattua spiraalin. Se oli loistavasti sidottu. Olen joskus itse kokeillut vehnänkorsien sitomista spiraaliksi, mutta taitoni eivät siihen riittäneet.

Maanantai-päivä lähtikin nyt alkuun aurinkoisessa säässä. Katsotaan pitkäänkö poutaista säätä riittää. Päätin, että kun seuraavat lumihiutaleet leijuvat taivaalta alas, minä ripustan valolyhdyn kuistille. Olipa sitten joulukuu tai ei. Nyt tarvitsen jo keinovaloja, kun aurinko ei paista, eikä kuu kuumota.

Mukavaa viikkoa sinulle.

Ps. Minun täytyi ottaa käyttöön kirjainvarmistus kommentoinnissa. Nyt on tullut niin valtavasti roskapostia. Toivottavasti tämä ei estä teitä jättämästä kommenttia.