Päivikin blogista löysin kauniin kuvan kettulapasista. Halusin tietysti samanlaiset. Muuntuivat kuitenkin sitten räpikkäiksi. Nämä ovat taas sitä mallia, että sormiosat olen neulonut lähes sormenpäähän saakka ja sormille ja peukalolle on sitten huppu. Varsiosa on aikaisempia lyhyempi, mutta ehkä hivenen pitempi kuin normaalisti lapaseen teen.

Olen huomannut, että pitkävartiset räpikkäät ovat hyvät talvikäsineet. Pitkät varret lämmittävät käsiä kyynärpäihin saakka. Usein juuri kyynärvarsia minulla ulkoillessa paleltaakin. Rystysille tulee taas kaksinkertainen neulos, joten sormetkin pysyvät lämpöisenä. Sormet saa näppärästi esille kameran tai kännykän räpelöintiä varten.

Kettturapikkaat.jpg

 

Viime keväänä ostin tussiliituja eli inktense blocks. Olen niitä kokeillut muutamaan otteeseen eri menetelmillä. Videoilla niiden käyttö näytti kyllä vaivattomalta, mutta minä en ole saanut aikaiseksi kuin roskakorillisen tuhrittuja vesiväripapereita. Tuhlasin vielä kokeiluihin hyvälaatuista lumppupaperia. Tussien väri on voimakas ja napsahtaa lujasti paperiin kiini. Sitäpä ei sitten korjailla pesemällä kuten vesiväriä. Enpä laita kokeiluista kuvaa, kun paperit menivät pannuhuoneeseen sytöiksi. Vaatisi varmaan hiukan huolellisempaa suunnittelua kuin, mitä minä harrastan. Tässä yksi linkki miten tussiliituja voi käyttää:

Tussiliitujen käyttöesimerkkejä

Mukavia tammikuun lopun päiviä!