BirdLife Suomi on järjestänyt tänään Tornien taisto -kisan. Ahmasjärven lintutornin kisaajat olivat löytäneet 70 lajia. Toiset näkee enemmän lajea kuin minä, vaikka tiirailen järvelle aamuin illoin ja vieläpä päivälläkin. Lajiluettelon näät tästä: BirdLife Suomi - Tornien taisto

Kisaajat olivat löytäneet mm. kaulushaikaran. Nyt täytyy olla silmä tarkkana, jos minäkin näkisin sen. Onpa lajeissa muitakin, joita en ole havainnut tai tunnistanut. Alkaa muutoinkin epäilyttämään, että minun lajitunnistus ei aina osu nappiin, vaikka olen ollut tunnistavinani.

Minä olen nähnyt (tunnistanut) vain näitä tavallisia kavereita marjamaan laidalla.

Kottarainen070516.jpg

Peippo.jpg

V%C3%A4st%C3%A4r%C3%A4kki2.jpg

Eipä sen puoleen. Nämä pitävätkin mukavaa kevätkonserttia minulle työpaikallani.  Västäräkki varsinkin on hauska kaveri. Kun haravoin mansikkamaalta kariketta, se samontein nappasi ilmaan lennähtäneet hyönteiset. Suomessakin pitäisi olla sellaisia lintuja kuin Afrikassa on puhveleiden selässä napsimassa hyönteisiä. Olisihan se kätevää, kun vaikkapa västäräkki napottaisi olkapäällä tai lippiksen lipalla ja napsisi lintukirppuja ja sääskiä pois iholta. Kesällä olisi mansikan poiminta aikaan paarmoja tarjolla ja syksyllä marjametsässä niille olisi hirvikärpäsiä naposteltavaksi. Odottelen västäräkin evoluutiota afrikkalaiseen suuntaan.

Makoisaa Äitienpäivää kaikille!

itienp%C3%A4iv%C3%A4ksi.jpg