Hei pitkästä aikaa!

 

Minun blogissani on ollut hiljainen kesä ja alkusyksy. Hiljaista on ollut siksi, etten ole saanut aikaiseksi mitään esittelykelpoista. Nyt syksyn kunniaksi otinkin pensselit ja maalit esille. Tuloksena tuli taulu, joka on tarkoitettu pariksi keväällä maalamalleni maisemataululle.

 

Minulta pyydettiin pari taulua. Kun kysyin aihetta, vastaus oli "Lapin maisemia". Minulle Lappi on tavallisesti Tunturi-Lappi, mutta nyt näissä maalauksissa olen venyttänyt Lappi-käsitettä, eikä värimaailmakaan ole ihan yks' yhteen luonnonvärien kanssa. Lähtökohtana tässäkin maalauksessa on mielikuva ja vanha valokuva yhdeltä retkipäivältä Koillismaalta. Voitte vapaasti veikata, mikä olikaan alkuperäinen maisema, jonka olen muoskinut kankaalla uuteen uskoon.

 

Värit ovat akrylivärejä ja pohja on canvaspohja. Koko on 50 cm * 70  cm.

Kuohuja-maalaus-normal.jpg

 

Katsoin kuvaa ja huomasin, että kuva näyttää samealta. Varmaan kuohuista vesihöyry sumensi kameran linssin. Voihan olla myöskin kuvan ottajassa hivenen vikaa. Kuvasin ulkona ja seisoin puutarhatuolilla viimassa kuvatessani, joten saattoihan kuvaustilanteessa olla hivenen ylimääräistä vapinaa käsissä.

 

Minulla on vielä porkkanat pellossa, jotka lähden nyt nostamaan kellariin. Viivyttelen porkkanan nostoa aina mahdollisimman myöhään. Joskus niitä sitten joudun kaivamaan lumen seasti. Nyt ensimmäiset lumihiutaleet näkyivät sääennusteessa, joten lienee paikallaan saatella porkkanat kellariin turvaan.

Mukavia syyspäiviä ja tunnelmallisia syysiltoja!